Dag 2 - Del 2 -



Gjr trening morsomt for eks vist du er mamma til baby ta og legg deg p ryggen og lft babyen opp x antall ganger og gjr det dalig eller du kan legge babyen p gulvet og ta armheninger over babyen, eller s kan du ogs ta kneby med holde babyen i armene dine og armene rett ut, vist du er en mamma til litt eldre barn s gjr som meg oms, ta div styretrening velser og gjr det sammen med barnet, for da blir bde mor og barn aktive men samtidig fr mere tid sammen med vrandre. Jeg har begge deler og jeg prver f dette inn i hverdagen min, det er super artig og mye god latter!
Men vist du ikke er mamma s for all del da kan du for eks vist du skal ta klr inn i maskinen eller ut, kneby for vrt plagg eller gjr velser som jeg har nevnt nedenfor.

komme i gang med styrketrening, all bevegelser teller;

- Kneby
- Gange med hye knelft eller jogg p stede
- Utfall fremover
- Push ups p knr eller tr
- Utfal til siden med balasne
- Opphopp/spenshopp
- Diagonalstrekk
- Sittende "bt" med rotasjon.

7 tips

  1. Slutt med unnskyldningene. Du er ikke alene om ha drlig tid, drlig energi, vondt i hodet eller en stressende hverdag. Slutt tenke og bare gjr det.
  2. Husk tenke livsstil og ikke bare diett. Er dette et kosthold du kan leve med resten av livet? Mlet m jo vre en livsstil du kan opprettholde, ikke en du kun klarer i 3 uker av gangen.
  3. Litt er bedre enn ingenting! 20 minutter trening er faktisk bedre enn ikke noe trening i det hele tatt.
  4. Skaff deg hjelp og sk kunnskap. Jeg er ikke en av de som synes trening og kosthold er kjempelett, men derfor har jeg tatt kontakt med de som kan hjelpe meg i n mlene mine. investere i sin egen helse og velvre er den beste investeringen du kan gjre.
  5. Aksepter at det vil komme tffe perioder, at du sprekker gjr det ikke til et mislykket menneske.
  6. Ikke fokuser for mye p vekten, bruk mlebnd istedet.
  7. Du vil aldri g ned i vekt dersom du gir deg. Om ting er tungt s vil det bli lettere igjen. Kontinuitet er uten tvil nkkelen til suksess!

Det som er s bra nr du begynner g ned i vekt er at ALT hjelper! Man vil se resultater utrolig fort om man holder seg til planen og det gir de fleste motivasjon til fortsette videre selv om ting kanskje gr saktere etterhvert (Fant dette p fitnessbloggenav Helene Drage)

Sett, repetisjoner og hyppighet

velse Serier Rep
Kneby med strikk 2 10-15
Glute bridge med strikk 2 15-20
Bulgarske utfall 2 10-15
Ettbeins strake marklft (eller 4b) 2 10-15
Sittende roing 3 10-12
Pushups-variant 2 Max (<20)
FacePull 2 10-15
Biceps curl 2 15-20
Triceps extension 2 10-12
Planke 2 <1min

PS: Programmet kan kjres 3 til 5 dager i uken. Ha 30 til 60 sekunder pause mellom hver serie.
N har du ingen unnskyldninger lengre ;) (http://fitnessbloggen.no/hjemmetrening-10-effektive-ovelser/)

St p alle og en hver og lykke til!


Dag 2 - Planleging




God morgen, dag 2 p bloggen, ble sent igr s ble ikke noe blogging.
Idag skal jeg skrive litt om hva jeg har planer om, hva jeg vil n, hva mine ml.

Januar planen min er og komme igang, sette opp ml og begynne smtt f trening inn i hverdagen, spise sunt, vre aktiv og planlegge hva jeg skal spise dag for dag og drikke bare vann.
Har vrt brusfri og gotderfri i januar og ska fortsette med det til alt av barndp, bursdager og hytider kommer da er det lov og ta seg et lite stykke kake men nr det gjeleder drikke s blir det bare vann.
S nr det gjelder mat s blir det nok shake til frokost vr dag og middagen skal det vre grnnsaker til vr dag istenden for potet og div og ingen mat etter kl 1900! Men skal som ofte spise mye sunn mat som fiskeretter og hjemmelaget mat ifra bunnen av, blir jo bde en bedre kok og sunnere av dette s jeg gleder meg!
Den frste del av planen er og g ned i vekt til ca 75 +/- og samtidig trene armene, for f aktivitet inn i vr dag s har jeg tenkt p slik at mn ligger p gulvet og lfter babyen opp eller babyen ligger p gulvet imens man tar armhevninger men s lenge ho sover s har jeg litt trenings utsytr jeg skal bruke. For f treninga inn i hverdagen begynner jeg en dag p en dag av. Skal ogs begynne skrive ned hva jeg spiser og drikker og hva jeg har gjort gjennom dag for f oversikt, skal skrive litt her p bloggen og resten i en "dagbok" kan man vel si.


Rd :
- Fin gode motivasjoner slik at du holder mote oppe vist det kommer drlige dager
- Lag en plan, men ikke overdriv for da blir det for mye
- Vr tlmodig, det tar tid uansett hva man gjr og putter i seg
- Ikke overdriv for da blir du fort lei
- Spis ofte men mindre porsjoner
- Tenk fr du spiser/drikker
- Ikke la deg knekke av tffe dager det er de som gjr det sterkere!
- Gi deg selv skryt

Ikke mist motet underveis, hold ynene p mlet! Det vil lnne seg og gi resultater.




Nei da tar du jaggu meg feil ;)



Jeg har ikke tenkt til bli noe super sexy mamma alts, jeg har bare lyst til g ned i

vekt slik at jeg faktisk kan vre aktiv med ungene mine! Det er minmotivasjon!
Vil ikke bli snn superhot babe at mannfolka sikler etter meg! Nei takk!

Disse to bildene har jeg tatt idag, ja har redigert dem snn at man ikke kan
kjenne de igjen for jeg vil ikke si hvem jeg er, det har jeg rett slett ikke selvtilit til... Enda!





Min vekt n idag tidlig, skal ihvertfall komme meg til 80 i lpet av 6 mnd tid +/-
Fr jeg ble gravid veide jeg altmellom 80 til 84 s det er bare peise p!

Kommer til prv blogge om kveldene for det er da jeg har tid.
Har nemelig sakt til meg selv at jeg ikke skal vre p pcen nr ungene er vken!
Og det har jeg klart fint siden ny ret starta!

S kommer med et innlegg ikveld, har hatt tid n fordi gutten min er i BHG og jenta mi sover. :)

Frste innlegg til min nye motivasjon blogg !

Ny blogg =motivasjon ?

Har laget en blogg snn at jeg kan se tilbake p mitt tildligere liv som overvektig,
for idag jeg jeg nemelig bestilt ifra proteinfabrikken!Har allerede begynt med Nutrilet shak s dette blir spennende!

Litt om meg: Jeg er en to-barns mor og alenemor til en gutt fdt i 2011 og en jente fdt i 2013
s er ganske hektisk om dagene, men kunne ikke nsket meg noe annet i livet enn de herlige ungene mine!

Bor i Finnmark, er selv fdt i 1992, s jeg blir da 22 i r! Har alltid vrt litt overvektig, men etter at
jeg fikk mitt frste barn fikk jeg med ned til startsvekt og n som barn nr 2 kom s har
jeg enda en del og g ned i vekt men det som plager meg litt da er magen siden jeg
har tatt keisersnitt med begge to, s har to arr da som gjr at magen henger slenger! :|

S denne bloggen blir en snn motivasjons blogg til bde meg og andre forhpentligvis. :)

S jeg har lyst til bygge opp mage muskelen igjen etter KS.
Kommer til legge ut bilder av div, alt fra kropp til mat!


nsk meg lykke til, for det trenger jeg nok!

(ingen negative kommentarer taes serist!)

Les mer i arkivet Januar 2014
hits