Dag 2 - Del 2 -



Gjør trening morsomt for eks vist du er mamma til baby ta og legg deg på ryggen og løft babyen opp x antall ganger og gjør det dalig eller du kan legge babyen på gulvet og ta armheninger over babyen, eller så kan du også ta knebøy med å holde babyen i armene dine og armene rett ut, vist du er en mamma til litt eldre barn så gjør som meg omså, ta div styretrening øvelser og gjør det sammen med barnet, for da blir både mor og barn aktive men samtidig får mere tid sammen med værandre. Jeg har begge deler og jeg prøver å få dette inn i hverdagen min, det er super artig og mye god latter! 
Men vist du ikke er mamma så for all del da kan du for eks vist du skal ta klær inn i maskinen eller ut, knebøy for vært plagg eller gjør øvelser som jeg har nevnt nedenfor.  

 

Å komme i gang med styrketrening, all bevegelser teller;

- Knebøy 
- Gange med høye kneløft eller jogg på stede
- Utfall fremover
- Push ups på knær eller tær
- Utfal til siden med balasne
- Opphopp/spenshopp
- Diagonalstrekk
- Sittende "båt" med rotasjon. 
 

7 tips

  1. Slutt med unnskyldningene. Du er ikke alene om å ha dårlig tid, dårlig energi, vondt i hodet eller en stressende hverdag. Slutt å tenke og bare gjør det.
  2. Husk å tenke livsstil og ikke bare diett. Er dette et kosthold du kan leve med resten av livet? Målet må jo være en livsstil du kan opprettholde, ikke en du kun klarer i 3 uker av gangen.
  3. Litt er bedre enn ingenting! 20 minutter trening er faktisk bedre enn ikke noe trening i det hele tatt.
  4. Skaff deg hjelp og søk kunnskap. Jeg er ikke en av de som synes trening og kosthold er kjempelett, men derfor har jeg tatt kontakt med de som kan hjelpe meg i å nå målene mine. Å investere i sin egen helse og velvære er den beste investeringen du kan gjøre.
  5. Aksepter at det vil komme tøffe perioder, at du sprekker gjør det ikke til et mislykket menneske.
  6. Ikke fokuser for mye på vekten, bruk målebånd istedet.
  7. Du vil aldri gå ned i vekt dersom du gir deg. Om ting er tungt så vil det bli lettere igjen. Kontinuitet er uten tvil nøkkelen til suksess!

 

Det som er så bra når du begynner å gå ned i vekt er at ALT hjelper! Man vil se resultater utrolig fort om man holder seg til planen og det gir de fleste motivasjon til å fortsette videre selv om ting kanskje går saktere etterhvert (Fant dette på fitnessbloggen av Helene Drage) 

 

Sett, repetisjoner og hyppighet

Øvelse Serier Rep
Knebøy med strikk 2 10-15
Glute bridge med strikk 2 15-20
Bulgarske utfall 2 10-15
Ettbeins strake markløft (eller 4b) 2 10-15
Sittende roing 3 10-12
Pushups-variant 2 Max (<20)
Face Pull 2 10-15
Biceps curl 2 15-20
Triceps extension 2 10-12
Planke 2 <1min

PS: Programmet kan kjøres 3 til 5 dager i uken. Ha 30 til 60 sekunder pause mellom hver serie. 
Nå har du ingen unnskyldninger lengre ;) ( http://fitnessbloggen.no/hjemmetrening-10-effektive-ovelser/ )

 

Stå på alle og en hver og lykke til! 

 


Dag 2 - Planleging




God morgen, dag 2 på bloggen, ble sent igår så ble ikke noe blogging. 
Idag skal jeg skrive litt om hva jeg har planer om, hva jeg vil nå, hva mine mål.

 Januar planen min er og komme igang, sette opp mål og begynne smått å få trening inn i hverdagen, spise sunt, være aktiv og planlegge hva jeg skal spise dag for dag og drikke bare vann.
Har vært brusfri og gotderfri i januar og ska fortsette med det til alt av barndåp, bursdager og høytider kommer da er det lov og ta seg et lite stykke kake men når det gjeleder drikke så blir det bare vann.
Så når det gjelder mat så blir det nok shake til frokost vær dag og middagen skal det være grønnsaker til vær dag istenden for potet og div og ingen mat etter kl 1900! Men skal som ofte spise mye sunn mat som fiskeretter og hjemmelaget mat ifra bunnen av, blir jo både en bedre kok og sunnere av dette så jeg gleder meg! 
Den første del av planen er og gå ned i vekt til ca 75 +/- og samtidig trene armene, for å få aktivitet inn i vær dag så har jeg tenkt på slik at mn ligger på gulvet og løfter babyen opp eller babyen ligger på gulvet imens man tar armhevninger men så lenge ho sover så har jeg litt trenings utsytr jeg skal bruke. For å få treninga inn i hverdagen begynner jeg en dag på en dag av. Skal også begynne å skrive ned hva jeg spiser og drikker og hva jeg har gjort gjennom dag for å få oversikt, skal skrive litt her på bloggen og resten i en "dagbok" kan man vel si.  


Råd :
- Fin gode motivasjoner slik at du holder mote oppe vist det kommer dårlige dager 
-  Lag en plan, men ikke overdriv for da blir det for mye
- Vær tålmodig, det tar tid uansett hva man gjør og putter i seg
-  Ikke overdriv for da blir du fort lei
- Spis ofte men mindre porsjoner
- Tenk før du spiser/drikker
- Ikke la deg knekke av tøffe dager det er de som gjør det sterkere!
- Gi deg selv skryt 

 

 

Ikke mist motet underveis, hold øynene på målet! Det vil lønne seg og gi resultater.

 



 


Nei da tar du jaggu meg feil ;)



Jeg har ikke tenkt til å bli noe super sexy mamma altså, jeg har bare lyst til å gå ned i

vekt slik at jeg faktisk kan være aktiv med ungene mine! Det er min motivasjon! 
Vil ikke bli sånn superhot babe at mannfolka sikler etter meg! Nei takk!  

Disse to bildene har jeg tatt idag, ja har redigert dem sånn at man ikke kan
kjenne de igjen for jeg vil ikke si hvem jeg er, det har jeg rett å slett ikke selvtilit til... Enda!





Min vekt nå idag tidlig, skal ihvertfall komme meg til 80 i løpet av 6 mnd tid +/-
Før jeg ble gravid veide jeg alt mellom 80 til 84 så det er bare å peise på! 

Kommer til å prøv å blogge om kveldene for det er da jeg har tid.
Har nemelig sakt til meg selv at jeg ikke skal være på pcen når ungene er våken!
Og det har jeg klart fint siden ny året starta!

Så kommer med et innlegg ikveld, har hatt tid nå fordi gutten min er i BHG og jenta mi sover. :) 

 

 

Første innlegg til min nye motivasjon blogg !

 

Ny blogg = motivasjon ?

Har laget en blogg sånn at jeg kan se tilbake på mitt tildligere liv som overvektig,
for idag jeg jeg nemelig bestilt ifra proteinfabrikken! Har allerede begynt med Nutrilet shak så dette blir spennende! 

Litt om meg: Jeg er en to-barns mor og alenemor til en gutt født i 2011 og en jente født i 2013
så er ganske hektisk om dagene, men kunne ikke ønsket meg noe annet i livet enn de herlige ungene mine! 

Bor i Finnmark, er selv født i 1992, så jeg blir da 22 i år! Har alltid vært litt overvektig, men etter at
jeg fikk mitt første barn fikk jeg med ned til startsvekt og nå som barn nr 2 kom så har
jeg enda en del og gå ned i vekt men det som plager meg litt da er magen siden jeg
har tatt keisersnitt med begge to, så har to arr da som gjør at magen henger å slenger! :|

Så denne bloggen blir en sånn motivasjons blogg til både meg og andre forhåpentligvis. :) 

Så jeg har lyst til å bygge opp mage muskelen igjen etter KS.
Kommer til å legge ut bilder av div, alt fra kropp til mat! 


Ønsk meg lykke til, for det trenger jeg nok! 

(ingen negative kommentarer taes seriøst!)

Les mer i arkivet » Januar 2014
hits